Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Cases

De NS heeft als sinds 2000 ‘Tijd voor Lezen’

De stichting CPNB kondigde recent trots twee nieuwe mediapartners aan die de meerwaarde van boeken lezen extra onder de aandacht gaan brengen: JCDecaux en Boomerang freecards.

Ook NS is sponsor van de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek. Al in 2000 adviseerden we vanuit Project X  de Nederlandse Spoorwegen om het lezen in Nederland te gaan stimuleren. Op basis van deze strategie ontwikkelden we het platform ‘Tijd voor Lezen’.

NS geeft hiermee niet alleen invulling aan haar ‘sociale verantwoordelijkheid’, zeg maar purpose marketing avant la lettre, ze brengt ook haar unieke concurrentievoordeel onder de aandacht. Met de trein wordt reistijd lees, werk en/of relax tijd.

Bijkomend voordeel is dat NS hiermee al jaren op een positieve manier zelf sturing aan haar communicatie geeft. Want het merkimago van NS is natuurlijk traditioneel een speelbal op de golven van de actualiteit van vallende bladeren, vastvriezende wissels of stakende conducteurs.

‘Tijd voor Lezen’ is inmiddels op talloze manieren geactiveerd. Onder andere met de jaarlijkse NS Publieksprijs voor het populairste Nederlandse boek, de jaarlijkse ‘Gratis reizen met het Boekenweekgeschenk-actie’ en ‘De maand van de Thriller’. En ieder jaar levert ‘Tijd voor Lezen’ NS naast enorm veel goodwill dus ook miljoenen aan Free Publicity op.



Bureau: Project X.

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet


Gerelateerde artikelen