Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Cases

De marketing van subsidies.

In 2002 ontwikkelden we samen met CIBIT en het Ministerie van Economische Zaken het marketingconcept ‘Subsidieshop’ (www.subsidieshop.nl). Subsidieshop maakte subsidies via een elektronisch zoeksysteem toegankelijker voor ondernemers. Ondernemers konden zo gemakkelijk, gratis en op basis van objectieve informatie de voor hen relevante subsidies vinden.

Op basis van een analyse van het informatie zoekgedrag van het MKB stelden we vast dat we bij het marketen van subsidies naar het MKB te maken hadden met een tweetal barrières: er was zowel een bekendheidsdrempel (men wist niet dat de subsidies er waren) en een complexiteitsdrempel (men vond het veel te ingewikkeld’). Daarom creëerden we een laagdrempelig concept dat dicht bij de wereld van de MKB ondernemer stond:  www.subsidieshop.nl.

Via Subsidieshop.nl waren alle subsidieregelingen voor ondernemers te vinden, van provinciale tot Europese regelingen. De ondernemer selecteerde zelf de voor hem relevante subsidieregelingen aan de hand van vragen. Aan het einde van deze selectie bleven er slechts een paar relevante regelingen over.

We lanceerden Subsidieshop.nl met een online campagne en door de minister te laten flyeren in winkelcentra.

Bureau: Project X

 

 

 

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet


Gerelateerde artikelen