Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Inspiratie

De taal van bloed.

Ik geloof in de kracht van ideeën. Iedere dag bedenken we in ons vak ideeën die merken bouwen, producten verkopen en groei genereren. Maar dat is niet alles. Gelukkig zetten we ook steeds vaker onze creativiteit in om bij te dragen aan een klein beetje betere wereld. Zo gingen onze collega’s uit Israël opzoek naar een idee dat kan helpen bij het oplossen van het al 60 jaar durende conflict tussen Palestijnen en Israëli’s.

Tijdens het jaarlijkse reclamefestival in Cannes lanceerden ze de ‘Onmogelijke Briefing’ en vroegen de creatieve reclamecommunity een idee te bedenken dat de cirkel van haat en wraak zou kunnen doorbreken. Creatieven uit heel de wereld lieten hun hersens kraken. Honderden ideeën werden ingestuurd. BLOED RELATIES was het winnende idee. Families van beide kanten, die een of meer van hun naasten hadden verloren, werden gevraagd bloed aan elkaar te doneren. Ervan uitgaande dat je niet iemand pijn kan doen. waarvan jouw bloed door zijn aderen stroomt. Hopelijk levert dit idee om bloed te delen een bijdrage aan minder bloedvergieten.

Bekijk hier de indrukwekkende case film.

Bureau: BBR Saatchi & Saatchi

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet


Gerelateerde artikelen